Video Call z IB
Video Call z IB
Hej
czy ktoś miał taką sytuacje??
napisali do mnie, ze chcą zrobić ze mną video call żeby potwierdzić tożsamość i utrzymać dobry ranking mojego konta czy coś takiego i ja na początku to olałem, ale teraz dostałem wiadomość, ze zablokowali mi konto i mogę tylko zamykać transakcje ale nie mogę nic kupować, ani akcji ani opcji ;)
umówiłem się więc na 8 maja, (bo to najwcześniejszy termin) na ten video call, i napisałem do nich, ze to trochę nie w porządku blokować konto...
ale czy ktoś z was miał podobna sytuacje??
Pozdrawia,
M.
czy ktoś miał taką sytuacje??
napisali do mnie, ze chcą zrobić ze mną video call żeby potwierdzić tożsamość i utrzymać dobry ranking mojego konta czy coś takiego i ja na początku to olałem, ale teraz dostałem wiadomość, ze zablokowali mi konto i mogę tylko zamykać transakcje ale nie mogę nic kupować, ani akcji ani opcji ;)
umówiłem się więc na 8 maja, (bo to najwcześniejszy termin) na ten video call, i napisałem do nich, ze to trochę nie w porządku blokować konto...
ale czy ktoś z was miał podobna sytuacje??
Pozdrawia,
M.
Re: Video Call z IB
Tak, ja kiedyś miałem. Na tym video callu trzeba było pokazać paszport i odpowiedzieć na pytania weryfikacyjne, które podawałeś przy zakładaniu konta (tam były trzy do wyboru). Jeden z moich klientów też miał taką sytuacją po tym, jak dodał do systemu nowe konto bankowe i od razu zlecił wypłatę wszystkich środków. Zamrozili mu ten transfer i przeprowadzili wcześniej weryfikację osoby właśnie przez video calla.
U Ciebie to może jest związane z tymi manewrami z przenosinami rachunku na fundację? Bo ze strony IB to wygląda tak, że spróbowałeś wyprowadzić aktywa z konta, ale w momencie jak zetknąłeś się z potrzebą wypełniania dodatkowych dokumentów, to odpuściłeś ten proces. Może uznali, że to podejrzane? :)
U Ciebie to może jest związane z tymi manewrami z przenosinami rachunku na fundację? Bo ze strony IB to wygląda tak, że spróbowałeś wyprowadzić aktywa z konta, ale w momencie jak zetknąłeś się z potrzebą wypełniania dodatkowych dokumentów, to odpuściłeś ten proces. Może uznali, że to podejrzane? :)
Re: Video Call z IB
Hej
dzięki za odpowiedź Tomek, masz racje, to pewnie chodzi o tą fundacje i przeniesienie konta...ale żeby blokować mi dostęp na kilka dni do robienia transakcji...i to bez żadnego ostrzeżenia...no to to mega średnie z ich strony...
dzięki za odpowiedź Tomek, masz racje, to pewnie chodzi o tą fundacje i przeniesienie konta...ale żeby blokować mi dostęp na kilka dni do robienia transakcji...i to bez żadnego ostrzeżenia...no to to mega średnie z ich strony...
-
- Stały bywalec
- Posty: 33
- Rejestracja: 25 lut 2024, 22:15
- Tu mieszkam: Poland
Re: Video Call z IB
Ja miałem tylko zwykły voice call przy przenoszeniu konta z Węgier do Irlandii
Kilka pytań weryfikacyjnych było. Przesyłali mi też wiadomość push na aplikację IB w trakcie rozmowy (taką samą jak przy autoryzacjach) i prosili potwierdzić.
Kilka pytań weryfikacyjnych było. Przesyłali mi też wiadomość push na aplikację IB w trakcie rozmowy (taką samą jak przy autoryzacjach) i prosili potwierdzić.
Re: Video Call z IB
No ja przyznam szczerze, to nie pamiętam już tych pytań weryfikacyjnych i co tam odpowiadałem...ehhh...zobaczymy..., jutro call mam nadzieję, że będzie git...a Wam też blokowali dostęp? i odblokowali go zaraz po callu, czy jak? :)
Re: Video Call z IB
Ja jedno z pytań ustawiłem jako miejsce urodzenia ojca, a odpowiedź na to pytanie zawiera tak wiele polskich znaczków, że wymówienie jej przez telefon z angielskim akcentem dla Hindusa po drugiej stronie linii tak, żeby on to spasował z tym, co miał podane w formularzu tekstowym, była nie lada wyzwaniem, ale za którymś razem w końcu przeszło :)
Mi nie blokowali konta, bo dostałem maila z takim "zaproszeniem" na calla jakiś tydzień czy dwa tygodnie wcześniej, już nie pamiętam, ale na pewno było ostrzeżenie wcześniej, że muszę tę weryfikację przejść, żeby utrzymać konto.
Niby wkurzające są takie rzeczy, no ale generalnie to w naszym interesie jako klientów, że przy takich manewrach jak migracje konta, dodanie nowego numeru rachunku do wypłaty czy jak u mnie zmiana rezydencji i numerów dokumentów, to że broker jest czujny i wymaga dodatkowej weryfikacji.
Mi nie blokowali konta, bo dostałem maila z takim "zaproszeniem" na calla jakiś tydzień czy dwa tygodnie wcześniej, już nie pamiętam, ale na pewno było ostrzeżenie wcześniej, że muszę tę weryfikację przejść, żeby utrzymać konto.
Niby wkurzające są takie rzeczy, no ale generalnie to w naszym interesie jako klientów, że przy takich manewrach jak migracje konta, dodanie nowego numeru rachunku do wypłaty czy jak u mnie zmiana rezydencji i numerów dokumentów, to że broker jest czujny i wymaga dodatkowej weryfikacji.
Re: Video Call z IB
No w sumie masz racje Tomek, czujność zachowana, trochę nadgorliwości też, choć może jestem wkurzony i tak to odbieram, bo owszem była wcześniejszą informacja o tym ze mam się umówić na calla, ale to olalem, ale tez nie było żadnej groźby blokady konta (to by mnie zmotywowalo) a tak przy ilości informacji, które oni wysyłają każdego dnia + wszystkie inne sprawy dookoła związane z życiem zawodowym i prywatnym to po prostu nie miało u mnie zbyt dużego priorytetu i to olalem ;)))
a teraz cierpię i jestem w plecy o koszt utraconych korzyści tych kilku dni poza giełda ;)))
a teraz cierpię i jestem w plecy o koszt utraconych korzyści tych kilku dni poza giełda ;)))
-
- Stały bywalec
- Posty: 33
- Rejestracja: 25 lut 2024, 22:15
- Tu mieszkam: Poland
Re: Video Call z IB
Przy takich rzeczach jak wymieniłeś jest to oczywiste.Tomek pisze: ↑08 maja 2024, 09:00Niby wkurzające są takie rzeczy, no ale generalnie to w naszym interesie jako klientów, że przy takich manewrach jak migracje konta, dodanie nowego numeru rachunku do wypłaty czy jak u mnie zmiana rezydencji i numerów dokumentów, to że broker jest czujny i wymaga dodatkowej weryfikacji.
Natomiast przyznam szczerze, że mam więcej problemów w życiu przez te zabezpieczenia niż pożytku.
Przez ostatnie 20 lat nigdy bowiem nie padłem ofiarą żadnego oszustwa, przejęcia, itp. I to pomimo, że nie stosuję się do żadnych "modnych rad". Nie mam antywirusa, instaluję mnóstwo rzeczy z podejrzanych stron, itd.
Kilkukrotnie natomiast czasowo zablokowali mi dostęp do czegoś (np logowanie do Google w Belgii), rzekomo z powodu bezpieczeństwa i musiałem składać jakieś wyjaśnienia, że to ja i że nie jestem wielbłądem.
Wkurza mnie to niesamowicie. Dorastałem w tym światku IT, wiem doskonale jak to działa, gdzie są zagrożenia, a gdzie ich nie ma.
Nie każdy potrzebuje prowadzenia go za rączkę, a zrzec się tych zabezpieczeń (na własny wniosek i na własne świadome ryzyko), po prostu nie można.
Re: Video Call z IB
to jeszcze napiszę 2 zdania, bo jestem już po video callu, dostałem przed chwilą takiego maila z IB
Dear Client,
Thank you for your time on the video call. We are happy to confirm the video verification task for your account **** was successfully completed.
You can execute cash transactions and position transfers without limits.
Regards,
także faktycznie rozmowa video z jakimś Hindusem, ale bardzo profesjonalnie i sprawnie, trwało to łącznie z 5 min, musiałem pokazać dowód osobisty, zobaczyli moją gębę ;) no i przyszedł weryfikacyjny sms, który musiałem potwierdzić i w zasadzie tyle, nawet nie było tych pytań weryfikacyjnych...ale konto dalej zablokowane, więc zaraz tam piszę do supportu ;)
Dear Client,
Thank you for your time on the video call. We are happy to confirm the video verification task for your account **** was successfully completed.
You can execute cash transactions and position transfers without limits.
Regards,
także faktycznie rozmowa video z jakimś Hindusem, ale bardzo profesjonalnie i sprawnie, trwało to łącznie z 5 min, musiałem pokazać dowód osobisty, zobaczyli moją gębę ;) no i przyszedł weryfikacyjny sms, który musiałem potwierdzić i w zasadzie tyle, nawet nie było tych pytań weryfikacyjnych...ale konto dalej zablokowane, więc zaraz tam piszę do supportu ;)
Re: Video Call z IB
To witamy w gronie osób pozytywnie zweryfikowanych! :)
-
- Forumowy wyga
- Posty: 242
- Rejestracja: 14 mar 2021, 22:24
- Tu mieszkam: Warszawa
Re: Video Call z IB
Wiesz, wystarczy ten jeden raz i fruuuuu. Pusto na koncie.FreeCashFlow pisze: ↑08 maja 2024, 13:31 Natomiast przyznam szczerze, że mam więcej problemów w życiu przez te zabezpieczenia niż pożytku.
-
- Stały bywalec
- Posty: 33
- Rejestracja: 25 lut 2024, 22:15
- Tu mieszkam: Poland
Re: Video Call z IB
Cóż ty mi ciekawego nie powiesz ? Ależ śmiało!winnie-the-pooh pisze: ↑19 maja 2024, 17:01Wiesz, wystarczy ten jeden raz i fruuuuu. Pusto na koncie.
Składam niniejszym publiczne przyrzeczenie.
Jeśli ktokolwiek włamie się do mojego komputera albo administrowanych przeze mnie systemów, to zobowiązuję się dokonać darowizny wszystkich ukradzionych środków na rzecz złodzieja.
Zobowiązanie niniejsze uważam za ostateczne i nieodwołalne.
Jednocześnie publicznie oznajmiam, że nie chcę by hackerzy mieli zbyt trudną pracę.
Przeciwnie, staram się im za wszelką cenę ją ułatwić. Dlatego też informuję, iż nie korzystam z:
- antywirusów,
- VPNów,
- uwierzytelniania dwuetapowego (wszędzie tam gdzie niekorzystanie z niego jest technicznie dopuszczalne),
- a także YubiKey'a ani innych zabezpieczeń chipowych o podobnym działaniu.
Uważam bowiem, że współcześni hackerzy są bowiem zbyt słabi, by takie zabezpieczenia były mi do czegokolwiek potrzebne i uważam je za stratę czasu.
To, że ci "hackerzy" mają jakikolwiek success rate, wynika moim zdaniem wyłącznie ze słabości (niechlujstwa lub niezorientowania) ich ofiar, a nie z tego, że posiadają oni jakiekolwiek wybitne umiejętności.
Hackerami gardzę i uważam ich za partaczy.
Dlatego czekam, czekam.... już 20 lat. Ciągle tylko mnie straszą, a efektów brak. A ja wiecznie żył nie będę :-(
Zesztywnieję zanim coś zrobi na mnie wrażenie. Na razie hackerzy są bowiem dla mnie jak rybiki cukrowe. Jest ich dużo, ale mało groźne.
Może chociaż do smart-trumny mi się włamią. To byłoby coś.