Video Call z IB

Masz pytanie lub problem natury inwestycyjnej albo technicznej? Opisz go tutaj, a postaramy się pomóc.
Marcin
Stały bywalec
Posty: 88
Rejestracja: 17 lip 2021, 11:23
Tu mieszkam: Wrocław

Video Call z IB

Post autor: Marcin »

Hej

czy ktoś miał taką sytuacje??

napisali do mnie, ze chcą zrobić ze mną video call żeby potwierdzić tożsamość i utrzymać dobry ranking mojego konta czy coś takiego i ja na początku to olałem, ale teraz dostałem wiadomość, ze zablokowali mi konto i mogę tylko zamykać transakcje ale nie mogę nic kupować, ani akcji ani opcji ;)
umówiłem się więc na 8 maja, (bo to najwcześniejszy termin) na ten video call, i napisałem do nich, ze to trochę nie w porządku blokować konto...
ale czy ktoś z was miał podobna sytuacje??

Pozdrawia,
M.
Awatar użytkownika
Tomek
Money talks
Posty: 573
Rejestracja: 13 mar 2021, 17:17
Tu mieszkam: Dubaj

Re: Video Call z IB

Post autor: Tomek »

Tak, ja kiedyś miałem. Na tym video callu trzeba było pokazać paszport i odpowiedzieć na pytania weryfikacyjne, które podawałeś przy zakładaniu konta (tam były trzy do wyboru). Jeden z moich klientów też miał taką sytuacją po tym, jak dodał do systemu nowe konto bankowe i od razu zlecił wypłatę wszystkich środków. Zamrozili mu ten transfer i przeprowadzili wcześniej weryfikację osoby właśnie przez video calla.

U Ciebie to może jest związane z tymi manewrami z przenosinami rachunku na fundację? Bo ze strony IB to wygląda tak, że spróbowałeś wyprowadzić aktywa z konta, ale w momencie jak zetknąłeś się z potrzebą wypełniania dodatkowych dokumentów, to odpuściłeś ten proces. Może uznali, że to podejrzane? :)
Marcin
Stały bywalec
Posty: 88
Rejestracja: 17 lip 2021, 11:23
Tu mieszkam: Wrocław

Re: Video Call z IB

Post autor: Marcin »

Hej

dzięki za odpowiedź Tomek, masz racje, to pewnie chodzi o tą fundacje i przeniesienie konta...ale żeby blokować mi dostęp na kilka dni do robienia transakcji...i to bez żadnego ostrzeżenia...no to to mega średnie z ich strony...
FreeCashFlow
Stały bywalec
Posty: 31
Rejestracja: 25 lut 2024, 22:15
Tu mieszkam: Poland

Re: Video Call z IB

Post autor: FreeCashFlow »

Ja miałem tylko zwykły voice call przy przenoszeniu konta z Węgier do Irlandii
Kilka pytań weryfikacyjnych było. Przesyłali mi też wiadomość push na aplikację IB w trakcie rozmowy (taką samą jak przy autoryzacjach) i prosili potwierdzić.
Marcin
Stały bywalec
Posty: 88
Rejestracja: 17 lip 2021, 11:23
Tu mieszkam: Wrocław

Re: Video Call z IB

Post autor: Marcin »

No ja przyznam szczerze, to nie pamiętam już tych pytań weryfikacyjnych i co tam odpowiadałem...ehhh...zobaczymy..., jutro call mam nadzieję, że będzie git...a Wam też blokowali dostęp? i odblokowali go zaraz po callu, czy jak? :)
Awatar użytkownika
Tomek
Money talks
Posty: 573
Rejestracja: 13 mar 2021, 17:17
Tu mieszkam: Dubaj

Re: Video Call z IB

Post autor: Tomek »

Ja jedno z pytań ustawiłem jako miejsce urodzenia ojca, a odpowiedź na to pytanie zawiera tak wiele polskich znaczków, że wymówienie jej przez telefon z angielskim akcentem dla Hindusa po drugiej stronie linii tak, żeby on to spasował z tym, co miał podane w formularzu tekstowym, była nie lada wyzwaniem, ale za którymś razem w końcu przeszło :)

Mi nie blokowali konta, bo dostałem maila z takim "zaproszeniem" na calla jakiś tydzień czy dwa tygodnie wcześniej, już nie pamiętam, ale na pewno było ostrzeżenie wcześniej, że muszę tę weryfikację przejść, żeby utrzymać konto.

Niby wkurzające są takie rzeczy, no ale generalnie to w naszym interesie jako klientów, że przy takich manewrach jak migracje konta, dodanie nowego numeru rachunku do wypłaty czy jak u mnie zmiana rezydencji i numerów dokumentów, to że broker jest czujny i wymaga dodatkowej weryfikacji.
Marcin
Stały bywalec
Posty: 88
Rejestracja: 17 lip 2021, 11:23
Tu mieszkam: Wrocław

Re: Video Call z IB

Post autor: Marcin »

No w sumie masz racje Tomek, czujność zachowana, trochę nadgorliwości też, choć może jestem wkurzony i tak to odbieram, bo owszem była wcześniejszą informacja o tym ze mam się umówić na calla, ale to olalem, ale tez nie było żadnej groźby blokady konta (to by mnie zmotywowalo) a tak przy ilości informacji, które oni wysyłają każdego dnia + wszystkie inne sprawy dookoła związane z życiem zawodowym i prywatnym to po prostu nie miało u mnie zbyt dużego priorytetu i to olalem ;)))
a teraz cierpię i jestem w plecy o koszt utraconych korzyści tych kilku dni poza giełda ;)))
FreeCashFlow
Stały bywalec
Posty: 31
Rejestracja: 25 lut 2024, 22:15
Tu mieszkam: Poland

Re: Video Call z IB

Post autor: FreeCashFlow »

Tomek pisze: 08 maja 2024, 09:00Niby wkurzające są takie rzeczy, no ale generalnie to w naszym interesie jako klientów, że przy takich manewrach jak migracje konta, dodanie nowego numeru rachunku do wypłaty czy jak u mnie zmiana rezydencji i numerów dokumentów, to że broker jest czujny i wymaga dodatkowej weryfikacji.
Przy takich rzeczach jak wymieniłeś jest to oczywiste.

Natomiast przyznam szczerze, że mam więcej problemów w życiu przez te zabezpieczenia niż pożytku.
Przez ostatnie 20 lat nigdy bowiem nie padłem ofiarą żadnego oszustwa, przejęcia, itp. I to pomimo, że nie stosuję się do żadnych "modnych rad". Nie mam antywirusa, instaluję mnóstwo rzeczy z podejrzanych stron, itd.

Kilkukrotnie natomiast czasowo zablokowali mi dostęp do czegoś (np logowanie do Google w Belgii), rzekomo z powodu bezpieczeństwa i musiałem składać jakieś wyjaśnienia, że to ja i że nie jestem wielbłądem.
Wkurza mnie to niesamowicie. Dorastałem w tym światku IT, wiem doskonale jak to działa, gdzie są zagrożenia, a gdzie ich nie ma.
Nie każdy potrzebuje prowadzenia go za rączkę, a zrzec się tych zabezpieczeń (na własny wniosek i na własne świadome ryzyko), po prostu nie można.
Marcin
Stały bywalec
Posty: 88
Rejestracja: 17 lip 2021, 11:23
Tu mieszkam: Wrocław

Re: Video Call z IB

Post autor: Marcin »

to jeszcze napiszę 2 zdania, bo jestem już po video callu, dostałem przed chwilą takiego maila z IB

Dear Client,

Thank you for your time on the video call. We are happy to confirm the video verification task for your account **** was successfully completed.
You can execute cash transactions and position transfers without limits.
Regards,

także faktycznie rozmowa video z jakimś Hindusem, ale bardzo profesjonalnie i sprawnie, trwało to łącznie z 5 min, musiałem pokazać dowód osobisty, zobaczyli moją gębę ;) no i przyszedł weryfikacyjny sms, który musiałem potwierdzić i w zasadzie tyle, nawet nie było tych pytań weryfikacyjnych...ale konto dalej zablokowane, więc zaraz tam piszę do supportu ;)
Awatar użytkownika
Tomek
Money talks
Posty: 573
Rejestracja: 13 mar 2021, 17:17
Tu mieszkam: Dubaj

Re: Video Call z IB

Post autor: Tomek »

To witamy w gronie osób pozytywnie zweryfikowanych! :)
ODPOWIEDZ