BOC Aviation – azjatycka branża lotnicza

Konichiwa. Od Tokio i Seulu, przez Hongkong i Singapur, aż po Kuala Lumpur, Bangkok oraz Bombaj.
Wiadomość
Autor
Awatar użytkownika
Tomek
Man with a plan
Posty: 1718
Rejestracja: 09 mar 2017, 20:40
Kontaktowanie:

BOC Aviation – azjatycka branża lotnicza

#1 Postautor: Tomek » 16 sie 2017, 19:32

Wakacje wakacjami, ale za coś jednak trzeba żyć. Podrzucam na szybko pomysł na inwestycję w firmę z Singapuru, która wpadła mi dzisiaj w ręce.

Mówiąc w skrócie BOC Aviation zajmuje się zakupem, a potem leasingiem samolotów na rzecz linii lotniczych i biur podróży. Obecnie spółka posiada w portfelu prawie 500 różnych maszyn. Firma generalnie należy do grupy Bank of China, ale jest notowana na giełdzie w Hongkongu pod symbolem: 2855.

Wyniki finansowe rewelacyjne, każdego roku wzrost przychodów i zysków. Prognozy na dwa lata do przodu wyglądają jeszcze lepiej. Poniżej wykres:

Obrazek

Firma ma międzynarodową bazę klientów, a jej model biznesowy polega na nieustannym zakupie coraz nowszych paliwooszczędnych samolotów i leasingowanie ich od razu liniom lotniczym oraz tour-operatorom, a w międzyczasie odsprzedawanie starych i wyeksploatowanych maszyn krajom trzeciego świata. Średni wiek samolotów należących do firmy wynosi poniżej czterech lat. Sporym plusem jest zapewnienie dopływów gotówki na kilka lat do przodu, bo firma podpisuje umowy leasingowe na długi czas. Średnia umów obecnie do momentu wygaśnięcia to siedem lat.

Wisienka na torcie to najnowszy rating A- od Fitch i Standard’s and Poor z perspektywą stabilną, no i potężne zaplecze finansowe właściciela, czyli Bank of China. Rekomendacje analityków to 3 BUY, 5 OUTPERFORM i 2 HOLD. Żadnych SELL i UNDERPERFORM.

Ale prawdziwy hit to cena tego zacnego przedsiębiorstwa, która wyrażona w forward P/E wynosi obecnie… 7.43.

We wrześniu bliżej się temu przyjrzę, ale coś czuję, że te akcje dojdą do mojego portfela i będą podbiciem stawki w zakładzie o rozwój chińskiej (czy w ogóle azjatyckiej) branży turystycznej. Myślę, że BOC Aviation będzie stanowiło fajne dopełnienie do udziałów w Ctrip.com i w Tuniu Corp.

Andrzej
Posty: 31
Rejestracja: 12 mar 2017, 20:17

Re: BOC Aviation – azjatycka branża lotnicza

#2 Postautor: Andrzej » 17 sie 2017, 14:43

Zobacz fundamenty Delta Airlines a nie jakies chinskie wynalazki wymyslasz z drugiego konca swiata :-)

sebo
Forumowy wyga
Posty: 1526
Rejestracja: 11 mar 2017, 11:55

Re: BOC Aviation – azjatycka branża lotnicza

#3 Postautor: sebo » 17 sie 2017, 18:19

Oglądałem niedawno świetny dokument o Chinach, niestety nie pamiętam teraz tytułu. Była pokazana gospodarka jak i firmy, co było podkreślone w tym dokumencie to to jak bardzo Chiny są zadłużone, olbrzymi rozwój na każdej gałęzi. Większość na kredyt ale nie chcieli mówić ile zaciągneli i ile zaciągają na rozwój. Dużo firm jest nie rentownych ale zatrudniają tysiące pracowników później ich rodziny i dzieci, firmy pokoleń, ale są nierentowne. Czy Chiny utonął we własnym długu ?

sebo
Forumowy wyga
Posty: 1526
Rejestracja: 11 mar 2017, 11:55

Re: BOC Aviation – azjatycka branża lotnicza

#4 Postautor: sebo » 15 maja 2018, 20:38

Czemu taki wystrzał jest na Tuniu Corp 10% ?
Załączniki
Screen Shot 2018-05-15 at 20.39.56.png
Screen Shot 2018-05-15 at 20.39.56.png (15.05 KiB) Przejrzano 761 razy

jack
Posty: 31
Rejestracja: 06 lut 2018, 08:36

Re: BOC Aviation – azjatycka branża lotnicza

#5 Postautor: jack » 16 maja 2018, 21:57

jaki to ma symbol w IB?

Thorwald
Stały bywalec
Posty: 158
Rejestracja: 04 mar 2018, 09:29

Re: BOC Aviation – azjatycka branża lotnicza

#6 Postautor: Thorwald » 17 maja 2018, 11:27

A co się dzieje z firmami lotniczymi jak rosną ceny paliwa ?
Notują straty, bo nie są w stanie przerzucić na cenę biletu całego wzrostu cen paliw. Oczywiście proces nie jest natychmiastowy, bo firmy lotnicze zabezpieczają się przed wzrostem cen paliw kontraktami terminowymi, ale z tego co wiem takie zabezpieczenia przeważnie dotyczą krótkich okresów circa 3-6m.

sebo
Forumowy wyga
Posty: 1526
Rejestracja: 11 mar 2017, 11:55

Re: BOC Aviation – azjatycka branża lotnicza

#7 Postautor: sebo » 17 maja 2018, 13:00

Niby tak, ale czemu akcje nie były mega drogie jak ropa była tania?

Awatar użytkownika
Plastic Tofu
Stały bywalec
Posty: 278
Rejestracja: 08 maja 2018, 00:36

Re: BOC Aviation – azjatycka branża lotnicza

#8 Postautor: Plastic Tofu » 17 maja 2018, 15:37

Ani lotnictwo, ani azja nie pojawiaj się często na moim radarze, ale może warto się zainteresować.
Pytanie: prospectus za 2016 przed IPO pokazuje 672 i 783 mln$ balloon payments, czy firma ma kasę na to? czy refi? Jak to wpłynie na dalsze działalność, gdzie spłata długów rośnie lawinowo. Current liabilities z 2017 wzrosły 44.9% i stock ruszył w górę od początku tego roku pierwszy raz od IPO, nie wiem co się stało? Czyżby:
https://www.bloomberg.com/news/articles/2018-02-05/boc-aviation-sees-demand-for-older-airbus-boeing-models-rising
Wygląda na to, że przychody rosną, zarobek na pracownika 3,9 mln$ nieźle, szczególnie że firma rozwija się bez zatrudniania dodatkowych ludzi. P&L nieźle tylko amortyzacja skacze, ale nie znając tego typu biznesu trudno mi powiedzieć czy to normalne czy nie. Firma jest zdywersyfikowana pomiędzy Airbusem i Boeingiem, oraz klientela również pokazuje niezły mix. 65,5% akcji posiada BOC to jest duży plus dla rozwoju firmy.
Myślę, że warto poobserwować, na kupno niestety za wcześnie jak dla mnie.
I kinda like hypotheses I kinda dig laws
I kinda like defending causes and underdogs
I like theories of evolution and of design
I don't believe in anything except for decline


Wróć do „Rynki azjatyckie”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości