Tesla

Inwestowanie na Wall Street w spółki Made in USA. Akcje, ETF-y i indeksy. Pomysły, sugestie i rekomendacje. Kanada i Australia też dają radę.
pacraf
Posty: 38
Rejestracja: 21 kwie 2017, 13:07

Tesla

Post autor: pacraf » 05 maja 2017, 22:06

Kiedy był lekki zjazd wczoraj, stwierdziłem że swoje umiłowanie do EV należy przełożyć na trochę akcji tesli. Dziś ma już plus 4% ponad... Czy zebrać zysk i wyjść... Czy jak zawsze chciwość zostanie ukarana nagłym zjazdem...

Ale ja w innej sprawie... Wszyscy widzą że EV podbija świat. W każdym z nich jest wielgachna bateria. Czy to nie impuls żeby podpiąć się pod niewątpliwie nadchodzące żniwa u producentów tych baterii... Czy źle kombinuję?

Awatar użytkownika
Tomek
Man with a new plan
Posty: 2187
Rejestracja: 09 mar 2017, 20:40
Kontakt:

Re: Tesla

Post autor: Tomek » 05 maja 2017, 22:20

Bardzo dobrze kombinujesz :)

A czytałeś ten tekst? Tam było parę pomysłów plus filmik: https://www.tradingforaliving.pl/jak-za ... wac-w-lit/

W najblizszej przyszłości wezmę na warsztat też temat kobaltu, bo tam także widać duży potencjał.

pacraf
Posty: 38
Rejestracja: 21 kwie 2017, 13:07

Re: Tesla

Post autor: pacraf » 09 maja 2017, 19:35

Tesla nie przestaje mnie zadziwiac. Kolejne prawie 5 proc dziś.
Moja chciwość narazie poplacila... No nic trzymam dalej.

A tekstu o licie i etf LIT nie widziałem wcześniej. Bardzo dobry, dzięki. Myślałem też o pozostałych składnikach baterii. O graficie. Jest w tym etf jakiś supplier? Kurcze ta yuasa faktycznie ciekawa. Ciekawe czy im się uda w Chinach. Wiemy jaką miłością cieszą się Japończycy w ChRL

Awatar użytkownika
Tomek
Man with a new plan
Posty: 2187
Rejestracja: 09 mar 2017, 20:40
Kontakt:

Re: Tesla

Post autor: Tomek » 09 maja 2017, 20:14

Chyba nie, bo większość tych firm od grafitu jest na giełdzie w Toronto albo w handlu OTC. Nie znam za bardzo tego tematu, ale jak ostatnim razem czytałem o tej branży w tamtym roku, to na rynku była potworna nadpodaż grafitu, a te wszystkie firmy, które się kręciły wokół grafitu były jakieś lekko podejrzane, miały groszowe wyceny, potworne zadłużenie itd. Trochę mnie to odstraszyło i odpuściłem temat.

Grzegorz
Posty: 57
Rejestracja: 21 mar 2017, 22:24

Re: Tesla

Post autor: Grzegorz » 10 maja 2017, 19:20

ten ETF LIT to jak naprawde niewiele ma wspolnego z ruchem cen samego LIT-u. W skladzie jest Tesla, Samsung czy Panasonic - wiec bardziej firmy nastawione na wzrost na fali szalu na samochody elektryczne czy produkcje baterii do smartfonow, co wg wielu powinno napedzac popyt na lit. Chociaz tak naprawde to baterie tylko w niewielkim stopniu konsumuja produkcje litu. A firmy, ktore zajmuja sie wydobyciem litu jak FOMC to z litu maja niewielka czesc przychodow.
troche leciwy juz ale ciekawy art podsumowujacy rozne aspekty litu

https://www.globalxfunds.com/lithium-explained/

chociaz patrzac jak teraz cena litu ostro poszla do gory to zastanawiam sie, czy to juz nie banka

pacraf
Posty: 38
Rejestracja: 21 kwie 2017, 13:07

Re: Tesla

Post autor: pacraf » 10 maja 2017, 22:10

Grzegorz, to nie bańka. Tzn Tomek podsumowal że technicznie to już śmierdzi, ale ja wierzę że to fala EV.
Popatrzyłem jaka jest bateria w laptopie czy komórce, a popatrz j jak wygląda bateria choćby z nissana leaf. O tesli nawet nie pisze.

Po prostu lit pierwiastek ziem rzadkich jak nazwa wskazuje jest rzadki. W dodatku Chiny starają się go kontrolować.
A EV dopiero wchodzi na falę.
Moim zdaniem to przyszłość i inwestycje w to się opłacać jeszcze długo będą.
Ale co ja tam wiem... :)

Awatar użytkownika
Tomek
Man with a new plan
Posty: 2187
Rejestracja: 09 mar 2017, 20:40
Kontakt:

Re: Tesla

Post autor: Tomek » 10 maja 2017, 22:25

To jest bańka, jeśli spojrzeć na wyceny tych firm na ten rok czy na przyszły rok, wtedy rzeczywiście ceny akcji i wskaźniki aż trzeszczą z przewartościowania, ale jeśli spojrzeć na tę inwestycję w perspektywie 5-10 lat, gdzie zapotrzebowanie na lit i zyski firm, które go wydobywają i przetwarzają wzrosną po 500%, to wtedy obecna cena akcji wydaje się śmiesznie niska.

Wszystko zależy od tego czy ktoś chce sobie na tym pospekulować czy zainwestować rzeczywiście z perspektywą długoterminową. Ja na przykład Tesli nikomu nie polecałbym teraz z perspektywą na 1-2 lata, bo cena 320 USD za akcję jeszcze przez trzy lata będzie absurdalna, nawet przy zwiększonych dochodach, ale za 10 czy 20 lat pewnie okaże się, że te akcje będą warte piętnaście razy więcej.

sebo
Forumowy wyga
Posty: 1888
Rejestracja: 11 mar 2017, 11:55

Re: Tesla

Post autor: sebo » 10 maja 2017, 23:16

Jak przetrwa kryzysy po drodze to będzie w top 10 spółek innowacyjnych na dzisiaj tak nie jest.
Spółka dla kogoś kto ma nadmiar kasy i może zamrozić na długie lata.
Polecam biografię założyciela Tesli dość ciekawa.

Grzegorz
Posty: 57
Rejestracja: 21 mar 2017, 22:24

Re: Tesla

Post autor: Grzegorz » 11 maja 2017, 00:27

Musk to dla mnie podobny szalony wizjoner jak kiedys byl Jobs. Space X udowodnil, ze da sie taniej latac na orbite :) I jakby nie patrzec to chyba Tesli mozna zawdzieczac, ze dzis juz wszyskie stare firmy moto robie pracuja nad swimi EV, choc na poczatku nie bardzo sie garnely.

a jesli ktos wierzy w dalszy boom litu i jego ceny to chyba lepiej poszukac producentow litu bo oni musza zarobic na wzroscie ceny niz pakowac sie w etf LIT, gdzie mamy konsumentow litu (w bateriach) - wiec logicznie ich wyzsza cena powinna pogarszac ich wyniki. Taki ciekawy artykul dot producentow litu - w wolnej chwili moze rzuce okiem na ich korelacje z cena litu
https://seekingalpha.com/article/403458 ... ithium-etf

sebo
Forumowy wyga
Posty: 1888
Rejestracja: 11 mar 2017, 11:55

Re: Tesla

Post autor: sebo » 11 maja 2017, 09:32

Ja bym go nie porównywał do Jobsa, bo dla mnie on bije Jobsa jak chce.
Dla mnie Jobs to tylko wypromowany koleś.

Greg
Forumowy wyga
Posty: 6070
Rejestracja: 15 mar 2017, 00:33
Kontakt:

Re: Tesla

Post autor: Greg » 12 maja 2017, 01:59

O Tesli to mi sie nawet nie chce gadac, bo jestem najwiekszym przeciwnikiem tej firmy, przypomina mi GoPro - wszyscy dookola mowili, ze chinskie kamerki to tez kamerki a ich jakosc jest nawet lepsza, mam wrazenie, ze tu jest to samo, jak się GoPro skończyło? Ano kurs zleciał ze 100$ na 9$. Chinski BYD, BMW, VW itp itd. też robią elektryki, a cały ostatni motorshow (Genewa to była?) to same elektryki.

Ja ją shortuje - jestem w plecy ale wytrwale. Spolka ostatni raport finansowy pokazala mega strate, a po spadku znowu wzroslo. Ciekawostka jest to, ze zaglebiajac sie mocniej, strata bylaby o wiele wiele wieksza, bo Tesla ... przestala placic poddostawcom (bo gdyby zaplaciła przed raportem to strata byłaby o wiele większa niż to -1.33$ EPS , albo robi to z mega opoznieniami. Aktualne krotko terminowe zadluzenie to jakies 3.5B$ do uregulowania na przyslowiowe już. Ja lubie takie bańki jak tesla, snapchat, tylko trzeba wytrwale patrzec i czekac. No chyba, ze w TESLE zaczely by banki centralne inwestowac (jak w Appla czy Googla), to zamykam shorty kajam sie stracie i cóż pech, ale poki co SNB nie ma Tesli na liscie :) (bo inne nie publikuja danych). Teraz wyobrazcie sobie, ze po tych panelach, Musk powie, ze Model 3 sie obsunie, jak rynek wyczuje cos zlego to zjazd bedzie gorszy od snapa, a poki co :

Sprzedaż aut w USA nurkuje a producenci mijaja sie z planami sprzedażowymi o 7% (miesięcznie, czy tam kwartalnie) a do tego każdy doklada po 3000-7000$ incentive, żeby ktoś kupił auta, nie mówiąc o rosnących lawinowo zapasach aut.

Uzywki nurkują (sam shortuje jeszcze Santander Consumer - udziela subprime na auta, gdzie liczba opoznien lawinowo rosnie - i tez jestem na plusie z tym g..nem). Ostatnio w miesiącu lutym chyba średnia cena używek spadła o 3% bo nikt tego nawet już nie kupuje taka nadpodaż.

Średnie zadłużenie na auta na dorosłego to chyba 28000$.

PKB spada - bawi mnie FED z projekcjami 4% za 1Q a kończy na 0.2% za 1Q, mowiac, ze taki spadek to wina cieplej (czy tam zlej) pogody, ze ludzie nie wychodzili po zakupy (TAK TO NIE ZART TAK FED TLUMACZYL 0.7% PKB w USA za 1Q2017) - kur... nic tylko samochody kupować.

Stopy procentowe ... mają rosnąć, ale jak mówiłem w tym roku podwyżki nie będzie, znaczy będą 2 z czego jedna już była, już FED zaczyna dawać znać, że w czerwcu nic nie będzie. Gospodarka USA nie jest w stanie nawet pociągnąć już wzrostu na 1% stopie procentowej heheh.

Także reasumując TESLA będzie złotym strzałem, bo jak pi..lnie to tak z -50%, jedyne wyjście dla tego firm widzę w zakupach akcji przez banki centralne. Koniec kropka :)

Greg
Forumowy wyga
Posty: 6070
Rejestracja: 15 mar 2017, 00:33
Kontakt:

Re: Tesla

Post autor: Greg » 12 maja 2017, 02:27

A i polecam :

https://teslamotorsclub.com/tmc/

Mila lektura jak TESLA się pie..li. Właściwie co tam sie nie pie...li, a teraz najzabawniejsze. W USA na części już miesiącami muszą czekać bo nie ma (nie płacą już dostawcom?)

sebo
Forumowy wyga
Posty: 1888
Rejestracja: 11 mar 2017, 11:55

Re: Tesla

Post autor: sebo » 12 maja 2017, 09:33

Chińskie kamery są gorsze od gopro, jedyna kamer lepsza od gopro to Sony X3000 i tyle, po następne wszystkie te kamery korzystają z elektroniki innych producentów plus obiektywy są z Sony. GoPro leci bo ich produkty stają się coraz słabsze a są drogie i wysoka awaryjność mieli dobry marketing i oszukiwali ludzi, dzisiaj mają silną konkurencję w postacji chińskich produktów ale jeszcze im brakuje za to chńskie produkty kosztują już praktycznie tyle co GoPro, tak jak w telefonach iphone a teraz samsung z cholernie wysokimi cenami.
Tesla jest ciekawym produktem ale dla mnie to tylko ciekawostka a bardzo wielkim ryzyku. Czas pokaże.

Awatar użytkownika
Tomek
Man with a new plan
Posty: 2187
Rejestracja: 09 mar 2017, 20:40
Kontakt:

Re: Tesla

Post autor: Tomek » 07 cze 2017, 18:26

Wiedzieliście, że aż 30% akcji Tesli będących w obiegu jest wypożyczona do krótkiej sprzedaży? To znaczy, że 1/3 wszystkich krążących papierów służy obecnie do grania na spadki. Zastanawiam się w takim razie co w tym przypadku jest zagraniem kontrariańskim i czy czasem nie jest to pozycja long...

Greg
Forumowy wyga
Posty: 6070
Rejestracja: 15 mar 2017, 00:33
Kontakt:

Re: Tesla

Post autor: Greg » 07 cze 2017, 21:33

Ja coś słyszałem, że ok 25% raczej, ale tak. Dlatego tak sporo potrafią ceny akcji rosnąć bo część osób wypada z short squize'a kupując akcje żeby zamknąć shorty. To też gra w drugą stronę, bo jak coś będzie nie tak, to przy takiej ilości shortów i nastawieniu rynku kurs szybko może zlecieć. Tesla jest #4 całej giełdy w USA pod względem ilości gry na spadki... #1 jest sławetny SnapChat... Jest też chyba Macy's i jeszcze jakaś inna firma.

Problem z takim przekonaniem jest taki, że jak dojdzie do spadków to przy takim zaangażowaniu niedźwiedzi kurs dosłownie runie. Sporo w tym praktyki ala ... short-squize, trudno strata, poczekam, odwieram nowe kontrakty na spadek, aż coś pójdzie nie tak. Po TESLI jak się przeanalizuje kurs to spadek cen akcji o -50% nie jest niczym nadzwyczajnym.

ODPOWIEDZ