Live o wszystkim

O rzeczach, które z inwestowaniem związane są w bardzo luźny sposób lub niezwiązane z nim w ogóle. Raczej na luzie i off-topic.
Awatar użytkownika
Q'bot
Forumowy wyga
Posty: 657
Rejestracja: 28 gru 2019, 16:54

Re: Live o wszystkim

Post autor: Q'bot » 02 gru 2020, 09:42

glina pisze:
02 gru 2020, 09:38
Ogolnie perfect storm ;-)

Wykorzystujesz okazję, czy ignorujesz i trzymasz przez najbliższą dekadę tylko to co już masz? ;>

Online
Awatar użytkownika
glina
Forumowy wyga
Posty: 1637
Rejestracja: 22 lis 2019, 19:03

Re: Live o wszystkim

Post autor: glina » 02 gru 2020, 09:46

Beigene dokupilem bo mialem tylko pozycje "zwiadowce'. Reszty mam juz za duzo ale outlook nadal pozytywny wiec nic nie sprzedaje.

hubertp
Posty: 1
Rejestracja: 12 cze 2020, 15:48

Re: Live o wszystkim

Post autor: hubertp » 02 gru 2020, 09:47

Witam wszystkich,

pierwszy post, mimo że od jakiegoś czasu śledzę forum.

Pytanie w związku z przejęciem $WORK przez $CRM - przy obecnej cenie akcji zdaje się że wycena Slacka w miarę pokrywa się z $27.7B które chcą wydać. W takiej sytuacji nie wygląda żeby to miało pójść wyżej i chyba rozsądniej byłoby zebrać profity niż kisić dalej?

Online
Awatar użytkownika
glina
Forumowy wyga
Posty: 1637
Rejestracja: 22 lis 2019, 19:03

Re: Live o wszystkim

Post autor: glina » 02 gru 2020, 09:59

hubertp pisze:
02 gru 2020, 09:47
Pytanie w związku z przejęciem $WORK przez $CRM - przy obecnej cenie akcji zdaje się że wycena Slacka w miarę pokrywa się z $27.7B które chcą wydać. W takiej sytuacji nie wygląda żeby to miało pójść wyżej i chyba rozsądniej byłoby zebrać profity niż kisić dalej?

- Slack shareholders will receive $26.79 in cash and 0.0776 shares of Salesforce common stock for each Slack share owned.

Jak mozesz sprzedac korzystniej i nie chcesz CRM to IMHO mozna zamykac pozycje.

MaciekZ
Posty: 80
Rejestracja: 07 lis 2020, 22:26

Re: Live o wszystkim

Post autor: MaciekZ » 02 gru 2020, 15:57

Gratulacje dla wszystkich za wyniki w listopadzie, szacun.
Czy sa to wyniki tylko za portfel akcyjny ? Ja mam w jednym portfelu zarowno akcje, jak i sporo obligow, ktore ostatnio tylko doluja ogolny wynik. Wlasnie zdecydowalem sie otworzyc subkonto w IB, zeby tam przerzucic obligi i nie mieszac instrumentow. Wtedy i raport bedzie czytelniejszy.
Dajcie znac jak to u was wyglada.

Online
Awatar użytkownika
glina
Forumowy wyga
Posty: 1637
Rejestracja: 22 lis 2019, 19:03

Re: Live o wszystkim

Post autor: glina » 02 gru 2020, 16:06

@MaciekZ

U mnie to caly portfel 50% ETF / 50% akcje. W akcjach mniej wiecej 85% growth-momentum / 15% value. Do tego short na USD i margin ~1.45. Nie trzymam zadnych metali ani obligacji.

MaciekZ
Posty: 80
Rejestracja: 07 lis 2020, 22:26

Re: Live o wszystkim

Post autor: MaciekZ » 02 gru 2020, 16:11

glina pisze:
02 gru 2020, 16:06
@MaciekZ

U mnie to caly portfel 50% ETF / 50% akcje. W akcjach mniej wiecej 85% growth-momentum / 15% value. Do tego short na USD i margin ~1.45. Nie trzymam zadnych metali ani obligacji.

Dzieki Glina. Jakos sie nie dziwie, ze nie widze u Ciebie bondow jako hedga do akcji, Ja jestem generalnie swiezy, wiec mam te bondy, ale widze potrzebe zmniejszenia ilosci. Tylko niech w koncu spadna, zebym wyszedl na plusie : )

Online
Awatar użytkownika
glina
Forumowy wyga
Posty: 1637
Rejestracja: 22 lis 2019, 19:03

Re: Live o wszystkim

Post autor: glina » 02 gru 2020, 16:17

Szczerze mowiac nie widze takiej potrzeby. Ostatnie wieksze ruchy value/growth wiazaly sie ze skokami oprocentowania 10-latek. Yield w gore = value w gore. Yield w dol = growth w gore. Jest to poniekad logiczne, bo przy nizszym oprocentowaniu obligacji rynek moze poczekac dluzej na zwrot z akcji i na odwrot. Na te chwile jestem zadowolony z tej rownowagi w portfelu. Zamiast zlota BTC, ale tego akurat nie licze do zwrotow.

edit: mam poza tym fajna spoleczke ktora jest skorelowana z BTC z wysoka beta : $SI

MaciekZ
Posty: 80
Rejestracja: 07 lis 2020, 22:26

Re: Live o wszystkim

Post autor: MaciekZ » 02 gru 2020, 16:25

glina pisze:
02 gru 2020, 09:38
Q'bot pisze:
02 gru 2020, 09:33
Co to dziś za pogrom na azjatyckich spółkach? Aż mnie zastanawia, czy nie dokupić więcej xiaomi...

Xiaomi - nowa emisja akcji @ $23.7 HKD
BYD - nowa emisja akcji, dylucja do 20%
Beigene - nowa emisja ADR po $235 USD

Dzis po poludniu glosowanie w kongresie o delisting chinskich spolek z USA nie spelniajacych warunkow audytu

Ogolnie perfect storm ;-)


Czy wiadomo co sie zadzieje z akcjami tych chinskich spolek, ktore zostana zdjete z gieldy w US ?

Online
Awatar użytkownika
glina
Forumowy wyga
Posty: 1637
Rejestracja: 22 lis 2019, 19:03

Re: Live o wszystkim

Post autor: glina » 02 gru 2020, 16:28

Beda promocje ;-), a firmy i politycy maja 3 lata na dostosowanie sie.

Za Bloomberg:
"Fang Xinghai, the vice chairman of the China Securities Regulatory Commission, sounded a positive note on resolving the issue at a panel discussion earlier this week, saying it’s important to ensure that Chinese companies have access to international capital markets.

“I think during the Biden administration we should be able to resolve that problem because it’s not an intractable problem,” Fang said at the New Economy Forum."

MaciekZ
Posty: 80
Rejestracja: 07 lis 2020, 22:26

Re: Live o wszystkim

Post autor: MaciekZ » 02 gru 2020, 16:34

glina pisze:
02 gru 2020, 16:28
Beda promocje ;-), a firmy i politycy maja 3 lata na dostosowanie sie.

Za Bloomberg:
"Fang Xinghai, the vice chairman of the China Securities Regulatory Commission, sounded a positive note on resolving the issue at a panel discussion earlier this week, saying it’s important to ensure that Chinese companies have access to international capital markets.

“I think during the Biden administration we should be able to resolve that problem because it’s not an intractable problem,” Fang said at the New Economy Forum."

Dzieki. Masz moze liste spolek na cenzurowanym w US ?

Online
Awatar użytkownika
glina
Forumowy wyga
Posty: 1637
Rejestracja: 22 lis 2019, 19:03

Re: Live o wszystkim

Post autor: glina » 02 gru 2020, 16:40

Rownlegle rozgrywaja sie 2 tematy - spolki kontrolowane przez panstwo posadzane o naduzycia zwiazane z prawami Ujgurow i powiazane z wojskiem. To dotyczy tech spolek notowanych w Chinach i HK.

Tu ostatnia lista:
https://www.reuters.com/article/uk-usa- ... NKBN27T09E
Pare dni temu doszlo CNOOC i SMIC.

Drugi to spelnianie wymogow ksiegowych i dopuszczenie audytow od niezaleznych firm, to dotyczy wszytkich Chinskich firm notowanych na NYSE. Pewnie wyjdzie z czasem troche brudow na drugorzednych firemkach ale o duze i powazne firmy takie jak Alibaba nie mam obaw.

MaciekZ
Posty: 80
Rejestracja: 07 lis 2020, 22:26

Re: Live o wszystkim

Post autor: MaciekZ » 02 gru 2020, 17:02

Dzieki.

Online
Awatar użytkownika
glina
Forumowy wyga
Posty: 1637
Rejestracja: 22 lis 2019, 19:03

Re: Live o wszystkim

Post autor: glina » 02 gru 2020, 17:42

$AMD $SPOT i $SNAP wybily dzis ATH. Warto sie zainteresowac :-)

Poczatkujacy
Stały bywalec
Posty: 191
Rejestracja: 13 gru 2018, 23:36

Re: Live o wszystkim

Post autor: Poczatkujacy » 02 gru 2020, 18:07

glina pisze:
02 gru 2020, 17:42
$AMD $SPOT i $SNAP wybily dzis ATH. Warto sie zainteresowac :-)

Pazerny Poczatkujacy chcial amd po 72 (było po 73)... co sie stało dalej to historia..
polecam veev obczaic, mi sie udalo low dzisiejsze wylapac po spadku 8%.

ODPOWIEDZ