Interactive Brokers
Re: Interactive Brokers
Przelew SEPA w EUR to koszt pewnie 5PLN, za CHF zgaduje, że zapłacisz 50-100PLN. IB prowadzi rachunki w wielu walutach, poszukaj na ich stronie
A do rozliczenia podatku możesz użyć kalkulatora podatkowego https://tradingforaliving.pl/forum/view ... ?f=4&t=419
A do rozliczenia podatku możesz użyć kalkulatora podatkowego https://tradingforaliving.pl/forum/view ... ?f=4&t=419
Re: Interactive Brokers
Oglądam ostatnio sporo filmów na temat opcji na optionalpha.com i autor ma u swojego brokera wskaźnik Probability ITM dla każdej opcji, który mówi, na ile procent kurs dojdzie do tego miejsca w czasie określonej liczby dni. Czy jest jakiś odpowiednik na platformie IB poza Deltą?
Re: Interactive Brokers
To jest to samo, co delta. Z tym, że delta określa, jakie jest prawdopodobieństwo tego, że kurs dojdzie do strike w dniu wygaśnięcia, a nie w trakcie życia opcji – do tego drugiego parametru można użyć skrótu 2 x Delta. Jeśli delta wynosi 0.30, to istnieje 60% szans, że ten strike zostanie dotknięty w trakcie życia opcji i 30% szans, że będzie przekroczony w dniu wygasania opcji.
Re: Interactive Brokers
Zastanawiam się, dlaczego klikając na profile Max Return to $9, natomiast w podsumowaniu Credit to $14.57 po odjęciu prowizji.


Re: Interactive Brokers
Część gotówki mam w usd a część w pln, a chciałbym zakupić akcje ameryk. spółek ale wyłącznie za pln czyli za pożyczone usd od broker. Czy można wymusić aby system nie pobierał usd do zakupu i zrealizował w oparciu o margin pod pln, czy działa tu automat rozliczający usd w pierwszej kolejności i nie da się tego zrobić?
Online
Re: Interactive Brokers
IB nie wymienia waluty automatyczne. Jesli kupisz akcje w USD to automatycznie wejdziesz na margin w USD. Gotowka w PLN pozostanie jako zabezpieczenie pod Margin.
Re: Interactive Brokers
tak, rozumiem ale czy mogę kupić akcje rozliczając zakup w pln (czyli jako margin) mimo że posiadam również dolary na tym rachunku? A jeśli tak to w jaki sposób powinno wyglądać takie zlecenie zakupu akcji?
Re: Interactive Brokers
daj konkretny przykład, bo nie bardzo rozumiem o co pytasz :)
np:
1. mam 10000zł na koncie
2. kupuje X na giełdzie Y w walucie B
np:
1. mam 10000zł na koncie
2. kupuje X na giełdzie Y w walucie B
Re: Interactive Brokers
Apeks pisze: ↑10 gru 2020, 11:52Część gotówki mam w usd a część w pln, a chciałbym zakupić akcje ameryk. spółek ale wyłącznie za pln czyli za pożyczone usd od broker. Czy można wymusić aby system nie pobierał usd do zakupu i zrealizował w oparciu o margin pod pln, czy działa tu automat rozliczający usd w pierwszej kolejności i nie da się tego zrobić?
Obawiam się, że nie ma takiej opcji, bo to trochę jak zjeść jabłko i mieć jabłko - musiałbyś mieć dwie pozycje cash USD, jedną ujemną i jedną na plusie.
Online
Wydaje mi sie to nielogiczne. Jesli chcesz miec wiekszy margin w USD to wymien USD na PLN.
Re: Interactive Brokers
Wydaje mi sie to nielogiczne. Jesli chcesz miec wiekszy margin w USD to wymien USD na PLN.
Re: Interactive Brokers
aha dobra po odpowiedzi @Besso zakumałem - potwierdzam, nie ma takiej możliwości.
podobnie jeśli np wystawisz opcję (np) PUT@5 a dodatkowo chciałbyś kupić opcję PUT@5 z tym samym terminem to ci sprzeda tą którą posiadasz (bo są to pozycje równoważące się)
podobnie jeśli np wystawisz opcję (np) PUT@5 a dodatkowo chciałbyś kupić opcję PUT@5 z tym samym terminem to ci sprzeda tą którą posiadasz (bo są to pozycje równoważące się)
-
- Posty: 2
- Rejestracja: 18 gru 2020, 10:26
Interactive Brokers - problemy z interfejsem Web
Witam wszystkich serdecznie.
Jestem nowy na forum, ale nie nowy w inwestycjach. Jednak dopiero niedawno postanowiłem szerzej wyjść poza Polskę (do tej pory inwestycje zagraniczne jedynie przez polskie BM). No i na wyborze brokera zeszło mi sporo czasu i energii, ale po przeczytaniu wielu artykułów (w tym na Tradingforaliving) oraz wszystkich FAQ u Lynxa, IBKR i Exante oraz większości u kilku innych (DeGiro, Trading 212, ...) chciałbym wybrać IBKR. ALE...
Założyłem sobie rachunek demo i moim zdaniem nic nie działa tak jak powinno. Uprzedzając pytania: tak, kontaktowałem się z supportem, ale odpowiedzi na pytania "opisowe" są niewystarczające do wyjaśnienia sprawy, a nie jestem w stanie wysłać "web ticket" z załącznikami - odrzuca mi twierdząc, że mój rachunek nie jest aktywny, mimo że suport twierdzi, że na rachunku demo powinienem móc to zrobić. Żeby już dłużej nie przynudzać (chodzi mi tylko o to, że naprawdę wiele opcji sam sprawdziłem, zanim zdecydowałem się tu napisać), oto moje pytanie:
Czy widok "portfolio" (załącznik) jest prawidłowy? Pośrodku pusta strona, co bym nie wybrał w opcji "Edit columns", to żadne dodatkowe kolumny się nie pojawiają. No, krótko mówiąc: NIE WIDAĆ MOICH PAPIERÓW. Nie mam pojęcia, jak sprawdzić, co mam w portfelu, ile gotówki, etc. Czy to jest normalne w tym widoku? Jeśli tak, to gdzie znaleźć te (banalnie podstawowe) informacje?
Dodatkowe pytanie: co to jest Mosaic? Bo z kontekstu raz się domyślam, że to to samo, co "Web Client Portal", a innym razem, że coś innego, ale cholera wie co, bo nigdzie to nie jest wyjaśnione.
Z góry dzięki za odpowiedzi od faktycznych użytkowników interfejsu webowego IBKR :)
PS. Support podejrzewa jakieś problemy z moim kompem, ale to samo zjawisko występuje na innych komputerach, przeglądarkach i w innych IP (sprawdziłem na kompach u dwojga różnych znajomych)
Jestem nowy na forum, ale nie nowy w inwestycjach. Jednak dopiero niedawno postanowiłem szerzej wyjść poza Polskę (do tej pory inwestycje zagraniczne jedynie przez polskie BM). No i na wyborze brokera zeszło mi sporo czasu i energii, ale po przeczytaniu wielu artykułów (w tym na Tradingforaliving) oraz wszystkich FAQ u Lynxa, IBKR i Exante oraz większości u kilku innych (DeGiro, Trading 212, ...) chciałbym wybrać IBKR. ALE...
Założyłem sobie rachunek demo i moim zdaniem nic nie działa tak jak powinno. Uprzedzając pytania: tak, kontaktowałem się z supportem, ale odpowiedzi na pytania "opisowe" są niewystarczające do wyjaśnienia sprawy, a nie jestem w stanie wysłać "web ticket" z załącznikami - odrzuca mi twierdząc, że mój rachunek nie jest aktywny, mimo że suport twierdzi, że na rachunku demo powinienem móc to zrobić. Żeby już dłużej nie przynudzać (chodzi mi tylko o to, że naprawdę wiele opcji sam sprawdziłem, zanim zdecydowałem się tu napisać), oto moje pytanie:
Czy widok "portfolio" (załącznik) jest prawidłowy? Pośrodku pusta strona, co bym nie wybrał w opcji "Edit columns", to żadne dodatkowe kolumny się nie pojawiają. No, krótko mówiąc: NIE WIDAĆ MOICH PAPIERÓW. Nie mam pojęcia, jak sprawdzić, co mam w portfelu, ile gotówki, etc. Czy to jest normalne w tym widoku? Jeśli tak, to gdzie znaleźć te (banalnie podstawowe) informacje?
Dodatkowe pytanie: co to jest Mosaic? Bo z kontekstu raz się domyślam, że to to samo, co "Web Client Portal", a innym razem, że coś innego, ale cholera wie co, bo nigdzie to nie jest wyjaśnione.
Z góry dzięki za odpowiedzi od faktycznych użytkowników interfejsu webowego IBKR :)
PS. Support podejrzewa jakieś problemy z moim kompem, ale to samo zjawisko występuje na innych komputerach, przeglądarkach i w innych IP (sprawdziłem na kompach u dwojga różnych znajomych)
Re: Interactive Brokers
Cześć, podejrzewam, że to też wina okrojonego konta demo. Sam nie miałem dostępu do kilku funkcji z poziomu przeglądarki na koncie demo.
Zainstaluj sobie TWSa:
https://www.interactivebrokers.co.uk/en ... s-software
Osobiście z wersji webowej korzystam jedynie by wygenerować jakiś raport, zrobić przelew, zmienić ustawienia konta itp. Do samego handlu większość korzysta z platformy TWS. Prawdziwy kombajn swoją drogą.
Zainstaluj sobie TWSa:
https://www.interactivebrokers.co.uk/en ... s-software
Osobiście z wersji webowej korzystam jedynie by wygenerować jakiś raport, zrobić przelew, zmienić ustawienia konta itp. Do samego handlu większość korzysta z platformy TWS. Prawdziwy kombajn swoją drogą.
Re: Interactive Brokers - problemy z interfejsem Web
dwoch.mezczyzn pisze: ↑18 gru 2020, 10:44Witam wszystkich serdecznie.
Czy widok "portfolio" (załącznik) jest prawidłowy? Pośrodku pusta strona, co bym nie wybrał w opcji "Edit columns", to żadne dodatkowe kolumny się nie pojawiają. No, krótko mówiąc: NIE WIDAĆ MOICH PAPIERÓW. Nie mam pojęcia, jak sprawdzić, co mam w portfelu, ile gotówki, etc. Czy to jest normalne w tym widoku? Jeśli tak, to gdzie znaleźć te (banalnie podstawowe) informacje?
Dodatkowe pytanie: co to jest Mosaic? Bo z kontekstu raz się domyślam, że to to samo, co "Web Client Portal", a innym razem, że coś innego, ale cholera wie co, bo nigdzie to nie jest wyjaśnione.
Tak jak kolega napisał na wersji demo to może nie działać. Jak dobrze pamiętam u mnie też nie działało. Na live koncie jest ok.
Mosaic/Classic TWS - to sposób wyświetlania na platformie TWS.
https://www1.interactivebrokers.com/en/index.php?f=5123
https://www1.interactivebrokers.com/en/ ... ntity%3Din
-
- Posty: 2
- Rejestracja: 18 gru 2020, 10:26
Re: Interactive Brokers
Dzięki za odpowiedzi. Czy ktoś mógłby wrzucić screen jak widok portfolio powinien prawidłowo wyglądać? Oczywiście wygumkowawszy kwoty/ liczby papierów. Ciężko się zdecydować na "spowiedź" w ramach MIFID II bez przekonania się, że na pewno oferta mi odpowiada. A skoro w demo brakuje tak podstawowej rzeczy jak przegląd portfela, to nie sposób wyrobić sobie na ten temat zdania.
TWS oczywiście mam, ale jednak interfejs webowy też chciałbym móc używać :)
A, i jeszcze coś: gdyby to była normalna cecha demo, to chyba suport by mi o tym napisał, zamiast stwierdzić, że "chyba coś nie tak z moim kompem".
Z góry dzięki.
TWS oczywiście mam, ale jednak interfejs webowy też chciałbym móc używać :)
A, i jeszcze coś: gdyby to była normalna cecha demo, to chyba suport by mi o tym napisał, zamiast stwierdzić, że "chyba coś nie tak z moim kompem".
Z góry dzięki.