Interactive Brokers

Miejsce do prowadzenia jałowej i starej jak świat dyskusji na temat tego, który broker jest lepszy od którego, a który nie.
Awatar użytkownika
winio
Stały bywalec
Posty: 144
Rejestracja: 28 lip 2020, 11:27

Re: Interactive Brokers

Post autor: winio » 23 wrz 2020, 14:38

Samo chińskie + newconnect?

mlubinski
Forumowy wyga
Posty: 683
Rejestracja: 07 cze 2018, 21:26

Re: Interactive Brokers

Post autor: mlubinski » 23 wrz 2020, 14:42

winio pisze:
23 wrz 2020, 14:38
Samo chińskie + newconnect?

niee, z chińskich mam tylko alibabe, a tak to rozne rynki (w tym gpw/nc); wiecej w moim portfelu razem ze screenami :)

Apeks
Posty: 95
Rejestracja: 04 lip 2020, 13:09

Re: Interactive Brokers

Post autor: Apeks » 24 wrz 2020, 15:41

transakcja 25k usd.pln forex (cfd) prowizja 2x7,81usd czyli ich spread 2-3pp wygląda zachęcająca tyle że efektywny, po przeliczeniu kosztów prowizji wychodzi ponad 26pp, a to drożej niż u krajowych broków.

Wojtas
Stały bywalec
Posty: 234
Rejestracja: 11 cze 2020, 17:42

Re: Interactive Brokers

Post autor: Wojtas » 29 wrz 2020, 05:16

Jak sprawdzić czy Interactive Brokers ma jakąś awarię ?

Mamy 3 opcje:

1. Wchodzimy na stronę Current System Status

Tam widzimy czy system działa czy coś robią (np prace konserwacyjne).

Widzimy też, że planowe/regularne prace konserwacyjne są w godzinach 5:45 - 6:45 od niedzieli do piątku (czasu naszego) oraz od 5:00 do 9:00 w sobotę (czasu naszego).

2. Sprawdzamy sobie IB Connectivity Test

IB Connectivity Test sprawdza łączność z poszczególnymi serwerami z których korzysta TWS Workstation (Ameryka, Europa, Azja).
Jeśli jakieś serwery leżą, możemy mieć problemy z działaniem aplikacji.

3. Wchodzimy na stronę Downdetector

Tam użytkownicy raportują czy mają jakiś problem i sami też możemy zaraportować. Jeśli widzimy, że wykres raportów idzie do góry (problem zgłasza więcej niż 1 lub 2 użytkowników), to już wiemy, że jest jakaś globalna awaria.
Ta strona często stanowi najszybszą drogę żeby się dowiedzieć, że coś jest nie tak. Można też tam napisać tam komentarz z konta Twitter/Facebook.

Przykładowo, kiedy ostatnio w sobotę była nietypowa awaria (serwery danych nie udostępniały prawidłowo informacji o posiadanych akcjach oraz ich kursach), to potwierdzenie uzyskałem właśnie na tej stronie. Podczas gdy sam support IB potwierdził mi usterkę dopiero w poniedziałek, gdy była ona już rozwiązana.

Apeks
Posty: 95
Rejestracja: 04 lip 2020, 13:09

Re: Interactive Brokers

Post autor: Apeks » 29 wrz 2020, 08:30

a czy RFQ mają dla opcji spółek z USA, czy tylko dla obligacji i opcji spoza USA? W instrukcji nie widzę z USA i dotyczy starej wersji classic, a przydałoby się na mosaic.

Wickedfox
Posty: 13
Rejestracja: 26 mar 2020, 20:45

Re: Interactive Brokers

Post autor: Wickedfox » 29 wrz 2020, 13:23

czy ktoś zakładał konto najpierw w lynx, a później próbował otworzyć w IB? i czy ten proces przebiegał bezproblemowo?

kuba
Stały bywalec
Posty: 123
Rejestracja: 07 lip 2017, 13:19
Kontakt:

Re: Interactive Brokers

Post autor: kuba » 29 wrz 2020, 13:42

Ja próbowałem coś takiego zrobić i najpierw trzeba zamknąć konto w Lynx, odczekać 6 miesięcy i dopiero wtedy można otworzyć konto w IB. IB nie chciało mi otworzyć konta bez 'zgody' Lynxa, a Lynx mi napisało, że muszę u nich zamknąć i dodatkowo odczekać te pół roku

Wickedfox
Posty: 13
Rejestracja: 26 mar 2020, 20:45

Re: Interactive Brokers

Post autor: Wickedfox » 29 wrz 2020, 13:58

Dzięki za informację. No właśnie przeszedłem cały proces w ib włącznie z pierwsza wpłatą i się dopiero na chacie IB dowiedziałem, że muszę mieć zgodę lynx na otwarcie konta.

kuba pisze:
29 wrz 2020, 13:42
Ja próbowałem coś takiego zrobić i najpierw trzeba zamknąć konto w Lynx, odczekać 6 miesięcy i dopiero wtedy można otworzyć konto w IB. IB nie chciało mi otworzyć konta bez 'zgody' Lynxa, a Lynx mi napisało, że muszę u nich zamknąć i dodatkowo odczekać te pół roku

Apeks
Posty: 95
Rejestracja: 04 lip 2020, 13:09

Re: Interactive Brokers

Post autor: Apeks » 29 wrz 2020, 14:08

ustawiając LMT ceny dla short bull spreada, wybieracie credit ze znakiem plus? Coś tu dziwnie się dzieje i czy to nie ten błąd, o którym mówił gdzieś Tomek ( na kursie? niestety nie zapisałem spodziewając się że już naprawili to) że powinien być credit na minus, a platforma błędnie pokazuje plus? skutek jest taki że jeśli wybierze się LMT credit ze znakiem minus to interpretują że akceptujemy dopłacić na transakcji, zamiast otrzymać kwotę?
Przy wystawianych pojedynczych opcjach tego błędu nie ma, czyli ujemna kwota na credit oznacza przychód.

btw: zlecenia na spready z LMT ujemnym widzę że są realizowane przed otwarciem rynku np. o 13:45 polskiego czasu, bo rozumiem że rynek opcji dla VIX otwiera się o naszej 15:30?

Awatar użytkownika
winio
Stały bywalec
Posty: 144
Rejestracja: 28 lip 2020, 11:27

Re: Interactive Brokers

Post autor: winio » 29 wrz 2020, 14:56

kuba pisze:
29 wrz 2020, 13:42
Ja próbowałem coś takiego zrobić i najpierw trzeba zamknąć konto w Lynx, odczekać 6 miesięcy i dopiero wtedy można otworzyć konto w IB. IB nie chciało mi otworzyć konta bez 'zgody' Lynxa, a Lynx mi napisało, że muszę u nich zamknąć i dodatkowo odczekać te pół roku

No to tego się nie spodziewałem, myślałem że można zrobić 'naturalny' upgrade Lynxa do IB...

Apeks
Posty: 95
Rejestracja: 04 lip 2020, 13:09

Re: Interactive Brokers

Post autor: Apeks » 29 wrz 2020, 15:52

a... już widzę, czerwone dla debit mimo że to kolor credit i zielone dla credit czyli taka w zabawa na reversach a nuż skusisz ;-)

winnie-the-pooh
Posty: 60
Rejestracja: 19 lut 2020, 22:14

Re: Interactive Brokers

Post autor: winnie-the-pooh » 29 wrz 2020, 20:11

Apeks pisze:
29 wrz 2020, 14:08
Przy wystawianych pojedynczych opcjach tego błędu nie ma, czyli ujemna kwota na credit oznacza przychód.
Przy zamykaniu combo może także być "odwrotka". Na platformie np. short strangle może być pokazany w sekcji "Short Combos" (i wtedy zamknięcie pozycji jest ze znakiem minus - płacisz za to), albo w "Long Combos" i wtedy zamknięcie tej go combo jest ze znakiem plus. W dodatku można sobie z prawego klika przestawiać takie combo z sekcji short do long. I to nie wygląda na błąd.

winnie-the-pooh
Posty: 60
Rejestracja: 19 lut 2020, 22:14

Re: Interactive Brokers

Post autor: winnie-the-pooh » 29 wrz 2020, 20:14

Wojtas pisze:
29 wrz 2020, 05:16
Jak sprawdzić czy Interactive Brokers ma jakąś awarię ?
Hihi, ale nie uwierzyłem i tak, jak zobaczyłem w sobotę stratę 100%. Za długo w IT jestem aby wierzyć aplikacji.

Wojtas
Stały bywalec
Posty: 234
Rejestracja: 11 cze 2020, 17:42

Re: Interactive Brokers

Post autor: Wojtas » 29 wrz 2020, 20:50

Daj spokój, niektórzy zaczęli panikować , że im pozycje polikwiduje (bo margin requirement).
Dla mnie jednak byłoby nieprawdopodobne, żeby błąd danych w samej aplikacji klienta miał wpływ na likwidacje pozycji.

U mnie wyświetlało też ujemną wartość likwidacyjna netto, co w ogóle co do zasady jest niemożliwe.

winnie-the-pooh
Posty: 60
Rejestracja: 19 lut 2020, 22:14

Re: Interactive Brokers

Post autor: winnie-the-pooh » 29 wrz 2020, 21:17

Wiele z tych liczb jest pewnie obliczanych w samej aplikacji, w sumie nie przyszło mi do głowy zajrzeć do raportu margina w portalu.
Generalnie w weekendy kiedy wszystko jest zamknięte (razem z forexem) to mogą się cuda dziać, więc nawet chciałem screena na pamiątkę zrobić, co by został aby potem pokazywać ile przepuściłem na giełdzie...

ODPOWIEDZ